Tibia - Z

Forum o Tibia i OTS

Ogłoszenie

Oficjalny Projekt : Harry Potter OTS MMORPG!! Jeśli wiesz że pomożesz,pisz na PW do adminów!!

#1 2009-01-29 15:43:52

Kimlorek

http://images45.fotosik.pl/54/b21056bda5298707.png

11616867
Skąd: Przed Komputerem
Zarejestrowany: 2009-01-29
Posty: 32
Punktów :   -2 
Ostrzeżenia: 2 Zmień podpis za duży
Wiek: mhm...23
WWW

Poradnik Dla Rycerzyka

PORADNIK DLA RYCERZYKA


1.Zalety i wady ryczerza
Zalety:
+duża ilość życia i duży przyrost co level(15hp/lev)
+szybka regeneracja życia(1hp/6sec ; EK: 1hp/4sec)
+duży udźwig i jego przyrost co level(25oz/lev)
+szybkie awansowanie w melee skills i shielding'u

Wady:
-mała ilość many i mały przyrost co level(5mp/lev)
-wolna regeneracja many(2mp/6sec)
-brak możliwości wyrabiania run i korzystania z większości z nich
-brak możliwości ataku dystansowego(nie wliczając zaklęcia 'Whirlwind Throw')
-wolne awansowanie w magic level'u
-konieczność podbiegania do każdego potwora

2.Eq
Nie będę się tutaj zbytnio rozwodził nad problematyką rycerskiego ekwipunku. Dla knighta bardzo ważne jest ciągłe ulepszanie i zmienianie eq w celu poprawienia np.obrony Przedstawiam tutaj kolejność kupowania i zmieniania opancerzenia:

Hełm- Soldier Helmet -> Dark Helmet -> Crown Helmet -> Crusader Helmet -> Royal Helmet -> Demon Helmet

Zbroja*- Scale Armor -> Plate Armor -> Noble Armor -> Knight Armor -> Crown Armor -> Golden Armor -> Dragon Scale Mail -> Magic Plate Armor -> Earthborn Titan Armor -> Oceanborn Leviathan Armor -> Skullcracker armor -> Windborn Colossus Armor -> Fireborn Giant Armor

Tarcza- Dwarven Shield -> Beholder Shield -> Dragon Shield -> Medusa Shield -> Vampire Shield -> Demon Shield -> Mastermind Shield

Spodnie- Brass Legs -> Plate legs -> Knight Legs -> Golden Legs

Buty- Fur Boots -> Boots of Haste -> Steel Boots -> Soft Boots (oczywiście tych trzech ostatnich par obuwia nie neleży sprzedawać, tylko nosić na zmianę w różnych okolicznościach)

Amulety- Scarf -> Platinum Amulet -> Amulet of Loss (gdy wartość eq przekracza 50k)

Niektóre ogniwa można pominąć, przedstawiłem tutaj chyba najbardziej szczegółowy zestaw zmian eq.
*- Jeśli chodzi o zbroje wymienione po Magic Plate Armor, to możemy je sukcesywnie kupować wraz ze wzrostem levela. Są one pomocne głównie podczas expienia na potworach używających magii.

3.Weapons
Broń to kolejna bardzo ważna rzecz dla rycerza.Po ostatnich update’ach praktycznie zatarły się różnice między różnymi typami oręża (maczugi, miecze i topory). Ogólna zasada jest taka: gdy tylko możemy- zmieniami broń na lepszą.

Maczugi- Morning Star -> Clerical Mace -> Furry Club -> Dragon Hammer -> Diamond Sceptre -> Dragonbone Staff -> Skull Staff -> Sapphire Hammer -> (Lunar Staff) -> Cranial Basher -> (War Hammer) -> Blessed Sceptre -> (Arcane Staff) -> Obsidian Truncheon

Miecze- Spike Sword -> Crimson Sword -> Wyvern Fang -> Fire Sword -> Bright Sword -> Relict Sword -> (Giant Sword) -> Mystic Blade -> (Demorange Sword) -> Nightmare Blade -> Justice Seeker -> (Avenger) -> Magic Sword -> Emerald Sword

Topory- Orcish Axe -> Barbarian Axe -> Knight Axe -> Beastslayer Axe -> Fire Axe/Noble Axe -> Ornamented Axe -> Heroic Axe -> (Dragon Lance) -> Royal Axe -> Stonecutter Axe -> Hellforged Axe

Uwaga: Przedstawiona wyżej lista broni jest wg. mnie najlepszym zestawieniem broni, aczkolwiek niektóre można pominąć.

4.Skille
Skille to chyba najważniejsza rzecz u knighta. Sille to wyznacznik postaci- masz skille masz dobrą postać. Oczywiście nie ma określonych skilli jakie musimy osiągnąć na danym levelu, ale wg. mnie minimum to:
8lev- 30/30
10lev- 40/40
15lev- 50/50
20lev- 60/60
25lev- 65/65
30lev- 68/68
40lev- 72/72
50lev- 75/75
65lev- 78/78
90lev- 85/85
140+lev-90+/90+

Oczywiście priorytetem jest wbicie jak najszybciej skilli ok. 75/75, bo dopiero wtedy mówimy o „prawdziwym” expieniu knightem.

5.Mlev
Mlev pomimo wielu update'ów dalej jest bardzo ważną sprawą. Od niego w dużej mierze zależy ilość pkt HP uleczonych dzięki zaklęciom…
10lev- 1mlev
15lev- 3mlev
20lev- 4mlev
35lev- 5mlev
50lev- 6mlev
80lev- 7mlev
150lev- 8+mlev

6.Zaklęcia
Mówią, że knight to profesja „upośledzona” w magii. Wcale tak nie jest! Wysokie umiejętności i odpowiednie zaklęcia robią z rycerza naprawdę potężną postać!
Czy kupić?:
a)obowiązkowo
b)można
c)nie warto

Light- zaklęcie przydatne tylko do spalania MP.

Find Person- czar, który pozwala znaleźć innego gracza. Przydatne przy różnych PK itp.

Magic Rope- zastępuje nam linę, czyli zwalnia kilka pkt CAP.

Light Healing- podstawowe zaklęcie każdego rycerza. Na nim opiera się 75% expienia.

Antidote- przydatne zaklęcie, które znosi efekt zatrucia.

Challenge- pozwala nam skupić uwagę potworów na sobie. Podstawowe zaklęcie blokerów.

Whirlwind Throw- 'wyrzuca' naszą broń w potwora, pozwalać zabić go gdy jest oddalony o kilka sqm.

Levitate- pozwala przenieść się na inne piętro w niektórych miejscach.

Great Light- działa podobnie jak 'Light', tylko że efekt jest większy.

Haste- przyspiesza ruchy naszego bohatera.

Wound Cleansing- zaklęcie lecznicze, mocniejsze od 'Light Healing'. Pozwala solować silniejsze potwory bez pomocy Life Fluidów.

Berserk- zadaje obrażenia wszystkiemu dookoła naszej postaci.

Groundshaker- wytwarza krąg wokół naszej postaci, który zadaje obrażenia na powierzchni 36sqm.

Fierce Berserk- działa jak 'Berserk', tyle że obrażenia są znacznie większe.[/color]

6.1 Leczenie
Rycerze mają do swojej dyspozycji aż 4rodzaje leczących mikstur:

Health Potion- leczy ok. 150hp, kosztuje 45gp(900gp/bp)
Strong Health Potion-dostępne od 50lev, leczy ok. 300hp, kosztuje 100gp(2k/bp)
Great Health Potion-dostępne od 80lev, leczy ok. 500hp, kosztuje 190gp(3,8k/bp)
Ultimate Health Potion-dostępne od 130lev, leczy ok. 750hp, kosztuje 310gp(6,2k/bp)

Jeśli chodzi o 'wydajność' potionów, to najlepsze są zwyklę Health Potion'y lub Stron Health Potion'y- i one powinny być używane przy expieniu. Pozostałe dwa rodzaje sprawdzają się podczas ataków PK czy na wojnach.

7.Expienie- czyli samodzielne wyprawy
Na początku podstawowe pytanie- jak expić? Jest kilka sposobów:
1)expienie z użyciem life potion'ów- tutaj rzecz tyczy się głównie 100+lev, mogą oni sobie pozwolić na używanie Strong Health Potionów
2)expienie z użyciem mana potion'ów- najlepszy sposób, leczymy się przy pomocy 'Light Healing' bądź 'Wound Cleansing'(to drugie w przypadku mocniejszych potworów, gdy exura może nie nadążać- zaklęcie zwiększa użycie manasów)
3)expienie z użyciem ring'ów/soft boots'ów- sposób bardzo dobry do expienia(szczególnie potwory typu Dl'e itp) pozwala zmniejszyć użycie fluidów do minimum.
Rycerz jest chyba profesją, której najłatwiej przychodzi zdobywanie doświadczenia. Może na niższych levelach(30~) trzeba będzie się przyzwyczić do 30k/h, to od 50lev można już mówić o szybkim levelowaniu. Równie łatwo jest nam zdobywać pieniądze, o czym napiszę później.

8lev- wszystkie Trolle(Troll Mountains,bagna Venore,podziemia Ab'dendriel,krypta w Carlin, Folda), Gobliny(Femor Hills, Edron), Roty(Fibula,Ancied Temple,bagna Venore,kopalnie Kazoo,Folda,Darama,Edron,Liberty Bay), Larvy(Ankrahmun), Dwarfy(kopalnie Kazoo)

10lev- Roty, Larvy, Dwarfy, Orki(Ancied Temple,Edron), Amazonki(Amazons Camp), Folda,Senja,Vega

15lev- Larvy, Dwarfy, Amaznoki, Carrion Wormy(Fibula), Ghoule(Ghostland,Ancied Temple), Tomby -1

20lev- Ghoule, Dwarfy Soldiery(kopalnie Kazoo), Valkyrie(Amazons Camp), Cyklopy(Mount Sternum, Cycopolis-1), Chakoya, Dark Catedral(-1+-2 jaskinia), Laguna Islands

25lev- Dwarfy Soldiery, Cyklopy, Chakoya, Dworce(Trapwood), Dark Catedral, Laguna Islands, Ghostland

30lev- Cyklopy, Chakoya, Barbarzyńcy(obóz na Hrodmir), Scaraby(Ankh~), Dark Catedral, Laguna Islands(-1), Ghostland, Tomby(-2), Kopalnie Kazoo(wszystkie dwarfy), Trapwood, Elf Fortress

35lev- Barbarzyńcy, Scaraby, Dark Catedral, Laguna Islands, Ghostland, Tomby, Kopalnie Kazoo, Elf Fortress, Helheim(-1), Cyclopolis(-2)

40lev- Barbarzyńcy, Scaraby, Wyverny, Chakoye, Dark Catedral, Laguna Islands(-2), Ghostland,Tomby, Kopalnie Kazoo, Elf Fortress, Helheim, Cyclopolis(-2), Mintw~, Plains of Havoc

50lev- Barbarzyńcy, Skaraby, Wyverny, Wyznawcy Kultu, Barbariany, Dark Catedral, Laguna Islands,Tomby, Kopalnie Kazoo, Elf Fortress, Helheim, Cyclopolis(-3), Mintw~, Plains of Havoc, Chor, Tyrsung

60lev- Wyznawcy Kultu, Wyverny, Dragi(Venore&Edron Dragon lair,Ankh~), Ice Golemy, Barbariany, Dark Catedral(-2), Laguna Islands(-3),Tomby(-3), Kopalnie Kazoo, Elf Fortress, Helheim(-2), Cyclopolis(-4), Tyrsung, Mintw~, Plains of Havoc, Chor, Banuta(+1,0,-2), Orc Fortress(+3,0,-1), Nargor

70lev- Ice Golemy, Crystal Spidery, Barbariany&Ice Witch'e Laguna Islands(-3),Tomby, Kopalnie Kazoo, Elf Fortress, Helheim, Cyclopolis(-5), Mintw~, Plains of Havoc, Chor, Banuta, Orc Fortress, wszystkie Dragon Lair(bez PoI), Tyrsung, Nargor

80lev- Crystal Spidery, Giant Spidery, Ice Golemy, Laguna Islands, Tomby(za tp), Kopalnie Kazoo, Helheim, Cyclopolis, Mintw~, Plains of Havoc, Chor, Banuta, Orc Fortress, Dragon's Lairs, Nargor, Tyrsung

90lev- Crystal Spidery,Giant Spidery Laguna Islands(-4), Tomby, Helheim, Cyclopolis, Mintw, Plain of Havoc, Chor, Banuta, Orc Fortress, Dragon's Lairs, Nargor, Tyrsung, Okolnir

100lev- Warlocki(Molts), Laguna Islands, Tomby(za tp), Helheim(-4), Mintw~, Plain of Havoc, Chor, Banuta, Orc Fortress, Dragon's Lairs, Giant Spider's Island

130+lev- wszystko co up+ PoI Dragon's Lair, Quara Hell

160+lev- wszystko co up+ PoI

8.Blokowanie- czyli branie wszystkiego na siebie
To jest podstawowa rola rycerza. Ze względu na duża ilość HP i łatwość w awansowaniu w shieldingu możemy pozwolić sobie na przyjmowanie ciosów potworów, gdy nasi kompani będą pomału je wykańczać. Plusem jest to, że to blokerzy zwykle zgarniają większość łupu, minusem natomiast to, że blokowanie jest bardzo monotonne.

25lvl 65/65 - Dragony, Dwarf Guardy, Vampiry
30lvl 70/70 - Giant Spidery, Necro, Ancient Scaraby, Wyverny
40lvl 75/75 - Dragon Lordy, Orci Warlordy, Hero, Banshee
45lvl 75+/75+ - Hydry, Crystal Spidery, Elder Beholdery
50lvl 80+/80+ - Black Knight, Lich
60lvl 82+/82+ - Behemothy
65-70lvl 85+/85+ - Frost Dragony, Braindeathy,
80lev 87+/87+ - Warlocki, Demony, Quary, Serpent Spawny
100lev+ 90+/90+ - PoI monsters

9.Hunty- czyli wyprawy grupowe
Chcesz, czy nie knight jest podstawą prawie każdego huntu. Jest kilka odmian huntowania:
a)-Knight+ shooterzy- tutaj chyba wszystko jasne.
b)-Knight+ knight(czasem kilka)- sposób dobry głównie przy levelach, na których nie możemy używać lepszych, dwuręcznych broni. Rycerze na zmianę biorę potwory 'na siebie' co pozwala na odnawianie się HP i MP.
c)- Knight+ knight+ sioher- metoda stosowana głównie przez wysokolevelowe postacie. Jest stosowana np. na Hydrach, Behemotach.

30lev- Dragi

40lev- Dragi, OF, Hero, GSy

50lev- Dragi, OF, Hero, BK, GSy

60lev- Dle, Hero, Bk, Hydry, Gs'y

70lev- Gs'y, Hero, Bk, Hydry

80lev- Hero, Bk, Hydry

90lev- Hero, Warlocki, Bk, Hydry, Demony

100lev-Hero, Bk, Hydry, Warlocki, Behemoty, Demony, Demony

130+lev- Bk, Hydry, Warlocki, Behemoty, Demony, Faraony
Od 30lev mozna tez chodzic z kumplami na necro ale odradzamy

10.Trening
Jak wcześniej wspomniałem skille są bardzo ważne. Dlatego należy trenować
(tudzież skillować). Skillujemy najsłabszą bronią z danego rodzaju i z najlepszym shieldem. Są 3 rodzaje treningu
1)Knight vs Knight- obaj ubieramy najsłabsze eq, żeby blond hity szły w obydwie strony. Każdy gracz luruje dodatkowo 1monstera. Nie polecam, ze względu na powolno wzrost shieldinga i straty w HP.
2)Knight vs Pally- knight ubiera najlepsze eq z najsłabszą bronią, a pallek bierze tylko shielda. Każdy gracz luruje dodatkowo 1monstera. Dla knighta dobry sposób lecz palikowi wolniej idzie shielding.
3)Knight vs Monster/ Summon- Knight ubiera średnio-dobre eq i luruje 2 potworki. Bije dopóki potwor nie padnie, wtedy idzie po następnego. Najlepszy rodzaj treningu jak dla Mnie . Jeśli natomiast mamy doczynienia z summonem to lurujemy dla siebie 2potworki i bijemy summona.
Tabeleczka:
30/30- trolle, beary
40/40- orki, roty
50/50- roty, dwarfy
60/60- roty, dwarfy, mino
65/65- roty, dwarfy, slime, mino
70/70- slime, mino, ghoule, monki
75/75- slime, mino, ghoule, monki
80/80- ghoule, monki
85/85- monki, ghoule
90/90- monki, cyce
95+/95+ - monki, cyce

11.Co nieco o zarabianiu
Co zrobić gdy brakuje nam pieniędzy? Najlepiej iść trochę zarobić!

Rotwormy-znakomite źródło pieniędzy dla 20-lev. Dodatkowo można wspomagać się lootbagami z mace'ów i sword'ów.

Dwarf Soldiery-od 25+lev; robiąc lootbagi można wyciągnąć sporo hajsu, a dodatkowo możemy zdobyć Iro Ore(ok.1k/sztuka)

Dwarf Guardy-odpowiednik Dwarf Soldierów dla 60+lev.

Scaraby-połączenie dobrego expa z lootem. Dodatkowo można wylootować jakieś błyskotki. Polecam skille 70/70 i 35+lev.

Dworce-można zacząć od 35lev wyciągając znakomity profit(szczególnie cenne są Bast Skirt'y, które można sprzedać graczom po dużych cenach).

Chakoye-stworki pokroju Dworców, porównywalny dochód ale lepszy exp.

Minotaury-od 40lev z lootbagami można wyciągać sporo pieniędzy przy niezłym expie(co więcej zbieramy też Minotaur Leather)

Laguna Islands-bardzo ładny loot(wliczając Warhammer'y i Tortoise Shield'y) i wspaniały exp dla 50+lev 70/70+ skill.


Counter Strike Fan; ]
http://www.gry-online.pl/.%5CGaleria%5CHtml%5CPoradniki%5C257570843.jpg
/Zmień sygnaturę ta jest zbyt duża xP.Pozdrawiam Saller

Offline

 

#2 2009-01-30 16:02:32

GM Kuba

http://img102.imageshack.us/img102/8711/modoz8.png

status AQQ
GG
Call me!
Zarejestrowany: 2009-01-20
Posty: 43
Punktów :   
Wiek: Nie wiem.

Re: Poradnik Dla Rycerzyka

wow super, a ja myślałem, że poradnik dla knighta wygląda tak:

Kod:

1 lvl. Idziesz do podziemi i zabijasz szczury a potem trolle, i potem idziesz do The Oracle  i piszesz hi yes knight miasto yes, a potem wychodzisz ze świątyni i idziesz na trolle do 20 poziomu potem co Ci się podoba.

http://images46.fotosik.pl/58/5140af25b8dfe020med.png
Dążę do Admina

Offline

 

#3 2009-02-04 15:43:08

Kimlorek

http://images45.fotosik.pl/54/b21056bda5298707.png

11616867
Skąd: Przed Komputerem
Zarejestrowany: 2009-01-29
Posty: 32
Punktów :   -2 
Ostrzeżenia: 2 Zmień podpis za duży
Wiek: mhm...23
WWW

Re: Poradnik Dla Rycerzyka

GM Kuba napisał:

wow super, a ja myślałem, że poradnik dla knighta wygląda tak:

Kod:

1 lvl. Idziesz do podziemi i zabijasz szczury a potem trolle, i potem idziesz do The Oracle  i piszesz hi yes knight miasto yes, a potem wychodzisz ze świątyni i idziesz na trolle do 20 poziomu potem co Ci się podoba.

mhm? co to ma do mojego poradnika? po 1 pisze się Hi yes miasto yes profesja yes yes;] don't spam here rlz pls;/


Counter Strike Fan; ]
http://www.gry-online.pl/.%5CGaleria%5CHtml%5CPoradniki%5C257570843.jpg
/Zmień sygnaturę ta jest zbyt duża xP.Pozdrawiam Saller

Offline

 

#4 2009-02-04 17:25:43

Karas93

http://img102.imageshack.us/img102/9441/adminuj1.png                []D [] []V[] []D

2584099
Call me!
Skąd: Powiat Gibon
Zarejestrowany: 2009-01-11
Posty: 45
Punktów :   
Wiek: 16
WWW

Re: Poradnik Dla Rycerzyka

jak nie wiecie inaczej się zrooka wychodzi

Offline

 

#5 2009-02-05 16:43:13

Kimlorek

http://images45.fotosik.pl/54/b21056bda5298707.png

11616867
Skąd: Przed Komputerem
Zarejestrowany: 2009-01-29
Posty: 32
Punktów :   -2 
Ostrzeżenia: 2 Zmień podpis za duży
Wiek: mhm...23
WWW

Re: Poradnik Dla Rycerzyka

no co ty nie powiesz WOW >.< ale mi chodzi o starszą tipje>.<


Counter Strike Fan; ]
http://www.gry-online.pl/.%5CGaleria%5CHtml%5CPoradniki%5C257570843.jpg
/Zmień sygnaturę ta jest zbyt duża xP.Pozdrawiam Saller

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wrogowiehordy.pun.pl www.swewok2.pun.pl www.mistrz-bakugan-gra.pun.pl www.lcgwardiamroku.pun.pl www.bewu.pun.pl